понеділок, 13 квітня 2020 р.

СУМ Займенник ПР ПО-17-1,2/9










1. Займенниками є всі слова рядка
А вам, мені, учора, хто
Б добре, чий, мене, казна-чого
В хтозна-де, чимось, цей,ти
Г себе, абищо, якось, якась
Д воно, скільки, жоден, я
2. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 8
3. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Яке мені здається просто сміттям.
Що полонило нерозумних нас.
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 7
4. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Ти наче вже і вільна як-не-як.
Та ще живеться важко тобі, Нене.
Всі пробують тебе на міць і смак.
Чи все в тобі добротне, достеменне.
А 3
Б 5
В 6
Г 7
Д 8
5. Виділене слово виступає займенником у реченні
А Від одного удару дерево не падає.
Б Одна ластівка не робить весни.
В Один день блисне, а сім днів кисне.
Г Одним колесом не поїдеш.
Д Одні очі і плачуть, і сміються.
6. Разом треба писати всі займенники рядка
А будь/з/ким, аби/хто, де/який
Б де/хто, де/кого, будь/у/кого
В бозна/чому, аби/якій, ні/що
Г ні/ким, аби/що, де/котрий
Д ні/за/ким, ні/перед/чим, яке/сь
7. Разом треба писати всі займенники рядка
А ні/чий, де/який, аби/що, ні/котрий
Б ні/для/кого, ні/який, де/ким, хтозна/що
В ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто
Г аби/що, будь/хто, де/що, казна/що
Д ні/чого, де/кому, аби/який, що/небудь
8. Через дефіс треба писати всі займенники рядка
А аби/чий, хтозна/кому, хтозна/чий, ні/хто
Б ані/чий, будь/хто, бозна/кого, чий/небудь
В де/котрий, що/небудь, ні/скільки, хто/сь
Г будь/який, казна/чиє, казна/що, який/небудь
Д ні/якою, чий/сь, будь/з/ким, хтозна/на/чому
9. Усі займенникові форми написано правильно в рядку
А в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що
Г з будь-чим, будь із чим, ніякий, казна-чий
Д ні про що, бозна якого, хтозна-кого, у декого
10. Усі займенникові фірми написано правильно в рядку
А ні з чим, бозна-кому, абикотрий, де в чому
Б ані для кого, нізким, скільки-небудь, абищо
В дещо, хтозна чому, аніякий, будь на чому
Г нічийого, казна для чого, де-котрий, якийсь
Д аби-хто, ні з яким, аніскільки, чий-небудь
11. Правильною є форма займенника в рядку
А нагородили всих учасників
Б необхідно з їми порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
Д зупинили погляд на йому
12. Потребує редагування речення
А Усім нам дуже сподобалася модерна вистава.
Б Їхніми рецептами досі користуються кулінари.
В Крім неї, ніхто більше не написав рецензії.
Г Завдяки ним ми вивчили кримськотатарську.
Д Я прекрасно провів з ними час на вечірці.
13. Займенник мій можна замінити займенником свій у реченні
А Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно.
Б Більша частина мого життя, так чи інакше, пов’язана з театром.
В Університет, де працює мій тато, здобув статус національного.
Г Я пам’ятаю вчительку мою, просту і скромну, і завжди спокійну.
Д В уяві моїй рідна мова завжди живе поряд з піснею, сестрою її рідною.
14. Установіть відповідність,
Займенники
Розряд за значенням
1 котрий, чий, скільки
А особові
2 стільки, такий, той
Б вказівні
3 ніякий, ніхто, нічий
В заперечні
4 хто? що? який?
Г питальні
Д відносні
15. Установіть відповідність.
Займенники
Розряд за значенням
1. їхній, ваш, твій
А присвійні
2. хтозна-що, дехто, щось
Б означальні
3. ніскільки, нікотрий, ніщо
В неозначені
4. який, хто, що
Г заперечні
Д відносні
16. Визначте розряд виділених займенників.
1. Лукавий чоловік словами нас голубить, неначе всіх і жалує, і любить.
А особовий
2. І золотої, й дорогої мені, щоб знали ви, не жаль моєї долі молодої…
Б присвійний
3. І по цей бік гора, і по той бік гора, а між тими крутими горами сходила зоря.
В означальний
4. Ой не світи, місяченьку, не світи нікому.
Г вказівний
Д заперечний
17. Утворіть словосполучення.
1 пишався
А на мене
2 сміявся
Б мною
3 пробачив
В з мене
4 дивився
Г наді мною
Д мені
18. Замініть виділені в суржикових висловах слова потрібними займенниками.
любий клієнт
А такий
слідуючий спосіб
Б всім
3 дякую всих
В самий
4 той же рецепт
Г всіх
Д будь-який
19. Усі займенники є особовими в рядку
А мене, тобою, собі, нам
Б вами, них, йому, наш
В тобі, нас, мене, нього
Г тебе, вони, кого, ними
Д нами, мого, вам, йому
20. Присвійний займенник виділено в кожному рядку, ОКРІМ
А врахувати його побажання
Б схвалити мою пропозицію
В запросити її на спектакль
Г ваше ставлення до гостей
Д наша співпраця триватиме
21. До одного розряду належать усі займенники в рядку
А щось, дечий, який, хто-небудь
Б нашого, вашим, ніякий, їхній
В усякому, такий, кожен, самого
Г цього, стільки, такими, чиїми
Д кого, якому, котрим, скільки
22. Слово що є займенником у реченні
А Казка — це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.
Б Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив.
В Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Пам’ятайте, що книги — це тисячолітня мудрість людини.
Д Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.
23. Слово що є займенником у реченні
А Мак облітає так швидко, що не встигає зів’янути.
Б Неба було так багато, що очі тонули в нім, як у мор.
В Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях.
Г У парі з тобою ми будем любити усе, що на серце лягло.
Д Криниця ця така глибока, що видно зорі з неї і у ній.
24, Слово що є займенником у реченні
А Чому не знало серце молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Б Знай, що в світі найтяжче — це серце носить студене.
В Стояла така тиша, що було чути, як плаче надламана гілка.
Г Хіба не бачите, що вся земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Д Не знаю я, що буде після нас, в які природа убереться шати.
25. З’ясуйте, яким членом речення є займенник у поезії.
Весна відходить!
Запізніла вишня
Розгублено ій дивиться услід.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
26. З’ясуйте, яким членом речення є займенник у поезії.
Базар ранковий.
Градом весняним
Наповнені по вінця всі жаровні.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина

Немає коментарів:

Дописати коментар